lördag 20 juli 2013

Inspiration Badrum

Under denna nya kategori kommer ni att kunna följa vad jag inspireras av i badrumsväg. Först ut är dessa 3 svartvita badrum som jag inte tror att man tröttnar på i första taget.
 

 
Detta första badrum tycker jag är elegant och sorbert med sitt hexagonformade kakel i matt svart på golvet (liknande finns här), klassiskt högblankt vitt på väggarna och en svart bård som ramar in. Den runda speglen bryter av fint mot de annars ganska strikta linjerna.
 
 
Ett annat badrum som jag inspireras av just nu är detta med materialvalen "tunnelbanekakel", mosaik golv och marmor. Detta tillsammans med ett vackert fristående badkar. Jag gillar hur man med hjälp av personliga detaljer som den gamla pallen, brädan och kranarna mjukar upp miljön.
 
 
I detta sista badrum återkommer tidigare nämnda material men man har adderat blänkande mässing vilket jag tycker gör att badrummet känns lyxigt.
 
Nu ska vi få lära känna grannarna bättre genom lite festligheter. Varje år ordnar de boende på vår lilla grusväg en gatufest. Uppslutningen är bra, ca 45 vuxna och 20 barn kommer vara med ikväll. Stor skillnad mot lägenheten i stan där man knappt vet vilka ens grannar är!
 
Hoppas att ni har en trevlig lördagskväll!
 
Bild 1, 2, 3.